lördag, september 30, 2006

Löpning!


Nu är det löpning, inte bara på gång utan i fullt utvecklat stadium! Jag har varit bortrest några dagar och när jag ringde hem sa (Noras) husse att hon var jättejobbig. Bara jamade nonstop och liksom lät "Oooaaaooooaaa" hela tiden. När jag väl kom hem igår började jag undra om Nora inte var sjuk. Hon liksom kurade ihop sig på golvet och sen bara slängde hon sig och rullade runt och lät väldigt konstigt. Pep.

- Hon är sjuk! utropade jag och fick lite lätt panik. Men sen kom jag på att vi kunde testa om det möjligen var så att hon löpte i alla fall. Jag har hört att hanen biter honan i nacken under själva akten. Så jag tog tag i Noras nackskinn och nöp till lite. Då tryckte hon svansen åt sidan. Hmm, misstänkt.

Sen drog vi henne lite i svansen. Då tryckte hon den också åt sidan. Och varje gång som en hand närmade sig för att klappa så tryckte hon upp rumpan i vädret. Hon äter mycket också. Och kräks. Helt klart löper hon. Och hon ser helt förvirrad ut. Det är inte bara husse och matte som tycker att detta är lite jobbigt, utan Nora själv.

Hon låter hela tiden. Från små pip till gapande med fullt magstöd. Men inte när hon sover, som tur är. Och inatt var hon faktiskt ganska tyst. Men imorse hörde jag motsvarande kattskrik utanför fönstret som Nora svarade på. Hennes kattdoft kanske lockar hit hankatter, trots stängda fönster. Inga bra bilder har jag lyckats få heller, hon vill inte vara stilla. Vi tycker synd om vårt lilla hjärta.

4 kommentarer:

Jojo sa...

Åh stackars Nora och er! Det låter jobbigt! Innebär det här att vi inte kommer kunna passa henne när det var tänkt om ett par veckor? Snyft.
(ps. några nya foton finns på Ripleys sida)

Anna-Stina sa...

Oj, nu såg jag de nya bilderna! Och filmen! :-D

Jättefina bilder och superkul film! Vilket roligt trick Ripley har hittat på!

Jag hoppas verkligen att Nora slutat löpa när vi ska resa bort. Men det brukar väl inte hålla i sig i mer än en vecka hoppas jag. Vi får höras.

Anonym sa...

oj vad jobbigt, jag går här och fasar för att det ska börjas här med. rumpan är uppe i vädret ganska ofta när man klappar vinga men annars har hon inte varit konstigare än vanligt. ;) ska ni ta kull i framtiden?

Anonym sa...

Nej, nu ska vi väl boka in en tid för kastrering :-( Stackars vår lilla bebis.