fredag, november 02, 2007

Katter och kul


För att slippa gå igenom alla bloggar varje dag, och kunna få en snabb överblick över vad som är nytt, har jag skaffat konto hos Pageflakes. Den är ett verktyg som gör snygga sidor av alla rss-flöden från bloggarna man vill läsa. Man kan göra olika sidor med olika teman.

Min sida för bevakning av kattbloggar heter Katter och kul. Nu är det inte en renodlad kattbloggsida, utan det finns alltså annat "kul" där, men på sikt tänker jag göra den mer renodlat "kattig". Det som är bra med Pageflakes är också att man kan lägga till bloggbevakningssidor som andra skapat till sina egna sidor och på så sätt slippa göra hela jobbet själv. Bra va?

Tipsa mig särskilt om Cornish rex-bloggar som jag har missat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, kul att jag får vara med även om jag inte har någon kattblogg egentligen. Fast min skrutta gör ju ganska regelbundna gästframträdanden. :)

Jag använder Feedreader för att läsa alla mina favvo-sidors RSS-flöden, men Pageflakes verkar ju ganska smart då det funkar vilken dator man än är på. Ska kolla in.

Jenny skriver om sina Cornishar ibland, men om annat också. På cornishrex.ifokus.se finns det också en massa folk, och jag tror att det finns bloggare där... kanske.

Jojo sa...

Aha, vad snyggt det ser ut, kanske man skulle testa. Kul att se sin egen blogg vara med där på ett hörn :)

Anonym sa...

Elise: Jag räknar nog din blogg till både katter och kul!

Jojo: Samma med din blogg, väldigt läsvärd och så handlar det ju om Ripley lite då och då. Skulle gärna lägga till Ripleys blogg också, men den fungerar ju lite annorlunda. :)