måndag, april 30, 2007

Lilla Nora


Fortfarande är inte Nora frisk. Imorse verkade hon mycket piggare och orkade t o m leka med Greta. Så jag och husse vågade åka iväg på några ärenden, bl a köpte vi en ny större bur. Se bilden. När vi kom hem verkade Nora jättetrött och hon åt inte upp maten vi satte fram. Nu är det förstås stängt hos vår närmaste veterinär, men imorgon är det jag som ringer till Strömsholms djursjukhus för att få råd. Nora måste bli frisk!
- - - - - - - - - - - - - -
Update 1 maj: Har ringt till Ultuna nu på morgonen. De rekommenderade att man kommer in akut om katten har över 40 graders feber. Nora hade bara 39,2 när vi försökte mäta. Inte kul, tyckte Nora! Vet inte om vi stoppade termometern tillräckligt långt in, men hon borde inte ha över 40 i alla fall tycker man. Så vi avvaktar veterinär till imorgon, när det är öppet här i E-ping. Dessutom äter hon nu som vanligt, vilket är ett gott tecken. Veterinär blir det oavsett, eftersom vi behöver veta om det är något som kan smitta. Är det så, blir det ingen utställning för Greta på söndag. Jag hör av mig till dig, Anki! Det är verkligen hemskt när djuren inte mår bra...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackars Nora... men hon smakade i alla fall på maten ?
Det är ju inte bra om hon inte äter alls..
Håller tummarna för att hon piggnar till snabbt och att inte Greta också åker på bacillen (om det är en bacill...)

Jojo sa...

Lilla skruttNora... stackars :(

Julia sa...

stackars Nora och stackars dig och husse! hoppas hon kryar på sig snabbt!

Anonym sa...

Åh, lilla vännen... jag tänker på er!

Anna-Stina sa...

Nora har varit bättre idag, börjat tvätta sig bland annat och orkat gosa med husse flera gånger. Men jag ska ändå ta henne till veterinären för att kolla upp vad hon har haft. Det viktigaste är att hon blir frisk! Det känns så tråkigt ifall det blir så att jag inte kan ställa ut Greta till helgen, men som sagt hälsan går före allt.