fredag, juli 14, 2006

Tyg till burskynke


Nu är det inhandlat! Efter en kortare rekognosering köpte jag idag ett par gardiner på rea hos Åhléns som ska bli burskynke till Nora. Här dock modellade av Ripley som gärna ville ligga bredvid.

Tyget är något slags bomullssammet och beige/nougatfärgat. Jag tror det kommer att bli bra. Visserligen kanske det blir lite mörkt (även om jag ska ha ett ljusare tyg som tak) men det tror jag bara att katten uppskattar. På en utställning kan nog katten vilja krypa in och känna sig lite dold.

Eventuellt börjar jag sy till helgen. Har även köpt band som jag tänker knyta fast i buren med. Det blir släta tygväggar och inget ryschigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Söt modell (säger jag som är väldigt partisk ;)) Ser fram emot att se burskynket och er på utställningen i augusti :)