lördag, juli 29, 2006

Ny leksak

Idag var jag och köpte en utställningstoa och vattenskål att hänga på buren till Nora. Väl i affären kunde jag såklart inte motstå att köpa en sån där leksak där en en rolig skramlig boll sitter på en stålfjäder och vippar.

Nora tyckte faktiskt att den konstiga leksaken var spännande. Hon gömde sig bakom mina ben när jag slog till bollen litegrann och så gick hon till attack! Jag fick i alla fall en bild där hon har en sån där härligt galen lekmin.

Igår hände det ännu fler spännande saker i Noras liv. Hon klättrade i träd för första gången! (Hade tyvärr inte kameran med mig ut.) Helt plötsligt kom hon på att de där skrovliga stolparna kan man ju faktiskt klamra sig fast vid och det gick bra, trots att hennes klor är relativt nyklippta. Jag fick hålla lite i henne, så hon inte skulle klättra för högt upp. Jag vet att syster Ripley klättrar i träd sedan länge, men Nora är ju lite efter ;-)

Nora krossade sin första blomkruka igår också. Det har man ju bara väntat på ska hända, så det var nästan lite kul faktiskt.

2 kommentarer:

Jojo sa...

Jätterolig bild! Helt underbar! Grattis till trädklättringen hälsar apan Ripley ;)

Anonym sa...

:-D