lördag, juni 27, 2009

Nytt på bloggen / News on this blog

Jag har lagt till några nya funktioner på bloggen, för att göra den mer tillgänglig och läsvärd. För det första går det nu att lyssna på alla bloggposter via talsyntes. Klicka på Lyssna överst i bloggposterna om du vill göra det.

Jag har lagt till en funktion som länkar till relaterade gamla poster. Ett kul sätt att lyfta fram gamla bilder!

And I have added a widget which translates the blog to any language you prefer, through Google Translate. See widget on the left hand side. Especially for you International readers! :-)

3 kommentarer:

Julia sa...

Som logoped blir jag glad och varm i hjärat av talsyntesen! Som lättroad person tycker jag det är jätteroligt att lyssna på när den svenska talsyntesen försöker läsa engelska. :)

Fina grejer, det märks vad du jobbar med - på ett bra sätt!

anna-stina sa...

Kul att du tycker det, Julia! Många som har svårt att läsa av olika skäl har ju ofta egen talsyntes på sin dator som de använder, men kanske inte alla. Håller med om att det är lite komiskt att lyssna på ibland. Allt låter inte helt rätt, men ganska bra ändå.

Bokemma sa...

Ja, engelskan var riktigt rolig.

Jag ska tipsa speciallärarna på min skola om det där, vi har diskuterat det förut.