tisdag, juni 24, 2008

Film med Nora



Jag kan ingenting om att göra filmer, så jag tar hjälp av Photobuckets effektgalleri.

Nu har vi fått besked från veterinären. Enligt henne var den goda nyheten att Nora inte har någon tumör, och den dåliga att Nora har en bakterie i näsan som är väldigt svår att bli av med. Hon äter nu en speciell sorts antibiotika under 24 dagar. Blir hon inte bra av det så vet jag faktiskt inte vilken som är nästa behandling. I och med att infektioner i näsan inte går att spola, så är de knepiga för katter.

Vi tycker att Nora är bättre, hon nyser inte och det rinner inte ur näsan. Men frågan är om symtomen kommer tillbaka när antibiotikan tas bort. Vi får hoppas på det bästa.

3 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Vad skönt att det inte var någon tumör! Hoppas att behandlingen hjälper nu, så hon blir kvitt den där hemska bacillusken...

Jag ser på filmen att hon har samma hängmage som Astrid =) Asta ser för rolig ut ibland när man ser de där påsarna som hänger baktill under magen.

Anonym sa...

Glad att det har gått lite framåt för Nora i hennes tillstånd, även om svaret inte var så tillfredsställande ändå. Hoppas hennes special-antibiotika hjälper :)

Många hälsningar från mig och Tummeliten

Anonym sa...

Vi tycker att Nora har blvit bättre av antinbiotikan, så vi hoppas på det bästa!

Ja, glupsk-Nora har en rejäl hängmage, och den går inte att banta bort. Inte för att Nora någonsin skulle acceptera bantning, jag har aldrig träffat ett så hungrigt djur tidigare :)
(Obs, Greta är inte tjock, så det kan inte bara vara fel på husses och mattes mathållning. Båda äter lightmat för kastrerade katter.)