onsdag, maj 02, 2007

Veterinären


Idag åkte jag med Nora till veterinären. Hon verkar visserligen återställd, men jag tänkte att det är väl bäst att kolla. Nora pep lite i bilen, hon gillar inte att sitta i bur, utan vill helst klättra omkring. Väl hos veterinären var det stora gläfsande vovvar i väntrummet. Ingen höjdare, om man frågor Nora. Väl inne hos veterinären blev hon genomklämd och fick tempen tagen igen.

Någon typ av infektion har det varit fråga om, inte kattsnuva eller så. (Även om vi borde ha omvaccinerat henne i april *skäms*) Jag köpte "guldpaketet" vad gäller blodtester, så är man på den säkra sidan. Om det är något fel på Nora, får jag veta det imorgon, men troligtvis är det inte det.

Blod till testerna skulle en djursjukvårdare ta. Det första sjukvårdaren fick göra när hon kom in i rummet till oss, var att plocka ner Nora från mina axlar. Eftersom Nora inte fick hoppa ner (från undersökningsbordet) så hoppade hon upp istället och ville inte komma ner. Jag märkte att hon vande sig ganska snabbt vid miljön - från dödsförskräckt till nyfiken. Sedan när blodproven togs från hennes framben var hon jätteduktig och sjukvårdaren berömde henne och kallade henne för "liten ängel". Snacka om stolt matte :-) Nu är vi hemma hos Greta igen och det är bara att vänta på testsvaren.

För Greta blir det ingen utställning på söndag. Vi fick t o m intyg på att hon inte bör ställas ut. Tråkigt, men det hade varit värre om t ex även Greta varit sjuk.

5 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Vad skönt att det inte verkar vara nån fara med Nora! Hoppas att blodproverna ser bra ut också.

Jojo sa...

Så duktig hon var hos veterinären, det är ju ett lite läskigt ställe. Jag trodde förresten man skulle vaccinera efter 2 år... borde väl kolla upp det där nu då.

Anonym sa...

Jo, jag hoppas få provsvaren snart...

Monkeygirl: Det är ett år för kattsnuva och två år för kattpest, har jag tagit reda på. Jag ska omvaccinera Nora om ett tag, tänkte jag. (När man vet att hon är frisk.)

Anonym sa...

Skönt att Nora mår bra igen!

Om det nu inte blir någon utställning på söndag skulle du kanske komma ner till utställningen i Kalmar om två månader istället. :D Hehehe. Jag vet, jag vet, jag bor i världens ände.

Anonym sa...

Och just det, bilden är så fin! Sötaste Nora...!