söndag, mars 25, 2007

Burskynken!

I början av maj ska vi på utställning med vår blivande katt Greta. Nora får inte följa med denna gång, eftersom jag inte tycker hon är i form. Jag hoppas att hon kommer att återta en lite slankare linje i framtiden så att hon kan få visa upp sig som den vackra kastrat-dam hon är. :-)

Eftersom jag bara ska ställa ut EN katt nu, behöver jag inte sy ett nytt burskynke avsett för dubbebur. Greta får låna Noras skynke, det funkar nog.

Något av det roligaste på kattutställningar är annars att gå runt och titta på alla osannolika kreationer som kattägarna har tänkt sig ska exponera deras små älsklingar på bästa sätt. En del buromhängen passar faktiskt fint ihop med katternas egna färger, medan andra varianter lämnar en åskådare ganska mållös.
Vilka typer av katter kan tänkas passa mellan dessa gardiner? Hmm?







Jag röstar nog på att Catwoman är bästa hyresgästen mellan dessa glänsande tygmetrar.


Bilderna är hämtade här >>

2 kommentarer:

Jojo sa...

Åh herregud vad gräsligt...

Anonym sa...

Men det ser du väl - det är för perserkatter! :-)
Fortfarande nyfiken på vad den lila katten heter?