lördag, december 30, 2006

Spegelbild


Nu är det snart nytt år och vi hoppas att det blir ett bra sådant för alla!

Det är också snart ett år sedan Nora föddes. Att ha en Cornish Rex har varit roligare och mer givande än jag kunde ana, trots att jag hade högt ställda förväntningar. Maken till nyfiket, aktivt och socialt husdjur får man leta efter. Cornishar är sociala på ett bra sätt. De är självständiga och kan sysselsätta sig på egen hand (typ rota i blomjord, spela bandy med små föremål, klättra, tugga på snören, sova där det är varmt) men söker ändå så småningom gos hos sin husse/matte. Och plockar man inte upp dem så klättrar de själva...

Här en hälsning från mig och en lite sömnig Nora.

3 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Ja, att vara sambo med en rex är onekligen annorlunda jämfört med en vanlig bondkatt :) Min Astrid har förgyllt mitt liv i sex år nu och jag har aldrig varit med om att en katt har sånt enormt behov av gos som hon har. Hon jamar och vrålar tills jag kommer och gosar med henne och helst skulle hon nog tillbringa hela dagarna på det sättet.

Jag har haft en till liten crx också, men hon dog tyvärr strax innan sin treårsdag pga njurproblem och Astrid fick bli ensamkatt igen.

Hoppas ni får ett gott nytt år!

Jojo sa...

Gott Nytt År till er också! Jag håller med om att det varit ett speciellt år som ny kattägare, mycket roligt :)

Anna-Stina sa...

Helena: Astrid ser väldigt gullig ut! Vad tråkigt att din andra crx dog. Jag har förstått att njurproblem inte är helt ovanligt...

Monkeygirl: Ja, ett roligt år med enorma mängder kattbilder... ;-)