onsdag, augusti 09, 2006

Pudelbesök


Idag träffade Nora hundar! Ruskigt! Men hon var riktigt duktig ändå, tycker jag.

Först när pudeltjejerna kom in så började hon låta konstigt i min famn, blev alldeles stel och fräste. Jag satte henne på diskbänken och där satt hon sedan, med rörelser i slow motion och bevakade nykomlingarna.

Vi gick ut med hundarna en bra stund. När vi sedan kom in igen verkade det som om Nora hade kommit över sin värsta rädsla. Hon smög efter hundarna in i vardagsrummet och var väldigt intresserad. När de slutligen skulle åka hem var hon så nära som på den undre bilden.

Pudeldamerna själva är kattvana hemifrån med både cornish och husis. Det var hemma hos deras matte jag jag såg min första cornish. Nu hoppas jag på fler hund- och kattbilder i Utsikt från nedre botten! ;-)

Ber om ursäkt för den gryniga bildkvalitén, men bilderna var väldigt mörka och jag fick ljusa upp dem ganska mycket = brus.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gulligt! Och jag tycker Nora är duktig. Vinga har träffat en hund en gång, då kissade hon på mig och sedan låg hon och fräste under soffan så det gick inte så bra... Fast pudlarna verkar inte så ivriga som den hunden är. :)

Anonym sa...

Det gäller nog att hålla avståndet första gången och sedan låta katten närma sig i sin egen takt, om den vill. Hundar kan vara väldigt ivriga!

Anonym sa...

Min kompis lilla hund chihuahua/papillon skakar jättemycket varenda gång han ska följa med matte upp på kortvisit. Han fick lite spö av Oskar förut som rev honom på nosen och följe varje steg han tog. Nu för tiden struntar Oskar i Folke (som hunden heter) när min kompis bär honom i famnen men Sadie däremot fräser och hela svansen blir jätteyvig (eller så yvig siom den kan bli). Precis som pudlarna så är Folke kattvan med våra katter är inte hundvana. Oj vilket långt inlägg..

Anonym sa...

Ja, de var riktigt duktiga alla tre faktiskt! Caster brukar ju, som sagt, vara lite väl ivrig annars.
Och bilder i bloggen ska det bli! Blir ju lite roligare så.

Jojo sa...

Åh pudlar är läskiga, det kan ju Ripley berätta om som du vet ;) Bilden på Nora på diskbänken är rolig, vilken blick!