lördag, augusti 05, 2006

Fler syprojekt


Jag var på jakt efter en kattbädd och ville reka utbudet lite i den lokala djuraffären. Så jag gick dit och frågade om de hade någon igloo eller bädd som kan passa i en utställningsbur. Mannen i affären menade då:
- Ja, Cornish Rex är ju en ras som är mindre social än alla andra raser, så du ska nog ha en igloo så att katten kan gömma sig.
- Jaha, men min katt är faktiskt social.
- Nä, jämfört med andra raser är cornishar inte sociala.

Behöver jag säga att jag inte köpte någonting i den affären? ;-) Jag gick till Åhléns istället och köpte tyg på rea plus skumgummi till fyllning för en kattbädd. Nu i eftermiddag, när man ändå inte orkar vara ute i värmen, har jag sytt en kattbädd till Nora som ska passa i utställningsburen. Mönstertips återigen från Softspots tipssida.

Lagledaren Nora sov sig igenom hela arbetet, men var ganska villig att testa när bädden var klar. Hennes åsikt var:

- Ganska bra, men kanske lite liten?
- Men större får nästan inte plats i buren. (matte)
- OK då.

(Anm., jag köpte en cornish just därför att jag tyckter de är så sociala.)

6 kommentarer:

Jojo sa...

Ursnygg bädd! Varför finns det inte såna här smakfulla kattbäddar att köpa i affären? Jag var tvungen att nedlåta mig till att köpa en bädd med TASSAVTRYCK häromdan... vi ska ha den i bilen.
Puckad man som uttalade sig så tvärsäkert om Cornish Rex när han uppenbarligen inte har nån koll, suck!

Anonym sa...

Det var enklare än jag trodde att sy bädden, även om den inte blev perfekt. Första gången jag fått praktisk användning av pi (3,14)!

Anonym sa...

OSOCIALA? HAHAHA JAG DÖR! Vad är han van vid för husdjur? Snäppet efter Cornish i social-skalan måste väl vara en fästing då... ;) /Anna pudelbus.com

Anonym sa...

Jättesnygg bädd! Nästan så du skulle kunna sälja såna till oss som är mindre sykunniga, som jag då.. Försökte mig också på den varianten av bädd, gick inte så bra. Den gröna igloon jag hade på PK-utställningen hade jag också tagit från den hemsidan. Den håller på och faller sönder nu, det syns verkligen att den är hemmagjord!
Jag har faktiskt vägrat köta i affären för dom är så fula. Jag håller med Jojo, fram för fler smakfulla bäddar i affären. Jag vill inte ha Lady och Luffsen på min!!! Å han i affär´n då, inga kommentarer!

Anna-Stina sa...

Jag kan sy en bädd till dig, Lena (gratis om du har tyget ;-). Men frågan är om andra vill ha en sån enkel bädd som jag sytt... Det är lite tjockare skumgummi i botten och tunnare i väggarna (och alltså inte vadd). Så väggarna är ganska mjuka, men fungerar ändå bra att kura ihop ryggen mot för katten.

Om man ska på utställning med en bädd så är det ju viktigt att tyget är någorlunda snyggt också. Och passar mot pälsen.

Jag minns inte att det var nåt fel på din igloo, Lena! ;-)

Anonym sa...

"Jag minns inte att det var nåt fel på din igloo, Lena! ;-)"

Nej precis, haha, vad snäll du är! :-)

Du skulle säkert kunna sälja. Kollar man runt på andras hemsidor så säljer folk allt möjligt hemgjort. Kan ju vara ett litet extraknäck! ;-) Och jag som har fel på motoriken eller helt enkelt inte går ihop med en symaskin, skulle lätt köpa. Du får göra lite reklam för dig på utställningen.
;-)
Jag hojtar till om jag hittar något riktigt snyggt tyg!