tisdag, augusti 08, 2006

Ekorrn satt i granen

Har tyvärr ingen bild idag, det har inte blivit taget någon.

Var ute med Nora för en stund sedan. Hon har tjatat och tjatat om att få gå ut, så det var bara att ta fram selen. Vi har ett sånt där rullkoppel på tre meter.

Och nu undrar jag om hon inte har riktigt koll på vilken art hon egentligen tillhör? Flera gånger tokrejsade hon upp i träden så att jag inte hann med alls. Hur hinner hon över två meter på en sekund? Med klippta klor? Hon var som en liten ekorre där hon klängde. Vid ett tillfälle trodde jag inte jag skulle få ner henne, för jag nådde henne inte. Fick dra lite i kopplet och sedan ta emot när hon släppte greppet ;-)

Jag frågade henne hur hon hade tänkt att hon skulle klättra ner på den lodräta stammen, men det hade hon inget tillfredsställande svar på.

Och dessa getingar... Slöa, krypande och surrande i marknivå. Näe, just nu känns det lite chansartat att vara ute.

Imorgon ska Nora få träffa hundar. Två stycken! Hur ska detta gå... :-)

Nu har husse börjat sin resa tillbaka till oss. Vi längtar SÅ mycket efter honom! Och önskar honom lycka till på färden. Han ska anlända i Sverige torsdag förmiddag.

2 kommentarer:

Jojo sa...

Det är fantastiskt att Nora kommer så högt upp på en lodrät stam, Ripley kommer bara en liten bit. Men om hon klättrar på nån gren som sluttar lite kan hon ju komma väldigt högt, jag har också fått dra ner henne i kopplet en gång och fånga henne i luften (man kan ju inte vänta heeeela dan).

Anna-Stina sa...

Kan vara lite svårt att klättra efter också... ;-)