söndag, juli 09, 2006

Sova över


Just nu hörs lite mystiska ljud från köket. Jag tror det är katterna som äter. Ripley ska bo här i nästan en vecka - syrran sover över! Eller, sova och sova, hittills har det väl inte blivit så mycket sömn. Alla mattor ligger hopkorvade i hörnen och det har varit bus sedan Ripley kom hit i eftermiddags.

En stund stängde vi in Nora i sovrummet, så att de kunde få vila från varandra. Nora passade på att sova. Jag tror att Ripley gjorde det också, men det var lite svårt att se där hon satt under soffan.

Som ett slags invigningsritual använde systrarnas varandras toa också. På bilden ser det ut som om Ripley tänker ungefär - Men herregud, det är en annan katt i min låda!!
Och Ripley verkar gilla Noras täckta låda.

Sedan har de ätit av varandras mat också. Det funkade faktiskt att de åt samtidigt. Nora av Ripleys mat och Ripley av Noras. De morrade bara lite åt varandra.. :-D

Kanske får vi ha dem i varsitt rum om de inte kan sluta busa inatt, men det ska nog gå bra det hela!

6 kommentarer:

Jojo sa...

Åh vad gulliga dom är! Vi saknar Ripley redan. Supertoppen att ni kan ta hand om henne. Lustigt att dom använt varandras toa och mat, ha ha. Hoppas ni får en lugn natt. Undrar vad dom tänker...

Anna-Stina sa...

Ja, man undrar vad de tänker... Ripley har varit lite på sin kant nu ibörjan och vi får inte ta i henne, men det går nog över när hon vant sig vid situationen. Det börjar redan gå bättre. :-)

Anonym sa...

Mycket fina kattbilder i hela bloggen. Bra jobbat! :) /J

Anonym sa...

Grattis Nora pa fodelsedagen!
Hon ar SA fin! Oj vad jag saknar henne! Det var lange sedan jag kunnat titta pa bilderna. Datorerna i Thailand... hmm.
Nu ar vi har hos E & S, dar datorn fungerar.
Marja

Anna-Stina sa...

Jimmy: Tack så mycket! :-D

Marja: Ja, ni får passa på att surfa ordentligt! Hoppas ni har det bra! :-)

Anonym sa...

Mycket bra bild! Jag riktigt känner spänningen i rummet:)