tisdag, juli 11, 2006

Cat fight

Jag blev nästan rädd när jag hörde hur det fräste och morrade från sovrummet nyss. Men det var bara Ripley och Nora som brottades.

Nora hade fått in ett riktigt grepp på Ripley, och blev närmast sur när jag lyfte upp henne och förmanade henne att vara snäll mot sin gäst. Men alla som har en syster vet ju hur det kan vara med fajterna emellanåt!

De fick fortsätta brottas så jag skulle få några bilder också. ;-)

Obs, inget djur kom till skada under denna fotografering!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut att ha varit en tuff brottningsmatch, hoppas dom blev kompisar igen efteråt :)

Anna-Stina sa...

Jodå, de är jättekompisar nu. Men det låter ju inte alltid så trevligt när de busar.

Anna-Stina sa...

Förresten, jag har aldrig känt mig mer ignorerad av Nora än nu! Det är bara Ripley för hela slanten, man blir nästan lite svartsjuk ;-)

(Och börjar tänka att det kanske var tur att man köpte EN katt till att börja med :-)

Anonym sa...

Hehe vi har två och jag lovar – man blir inte ignorerad för det ... ;) /pudelbus.com - anna

Anna-Stina sa...

De sov bredvid varandra på mina ben inatt, så det är ju ett tecken på att de är vänner.

Nora kom och ville morgongosa med mig som hon brukar imorse och det var också kul :-)