onsdag, maj 03, 2006

Balkongmys


Idag när jag kom hem från jobbet var det varmt! Nora fick komma ut på balkongen, i sele såklart. För första gången skakade hon inte av köld! Hon satt både på bordet och i mitt knä, länge och väl.

Hon blev dock såpass uppspelt att hon, när vi kom in igen, till slut välte den där lampan jag haft mina farhågor kring länge.

Nora vill klättra på två lampor som jag har i fönstret och som är ca 60 cm höga. Problemet är att när hon klänger sig fast så välter de! Vilket jag lyckats förhindra hittills. Men idag hände det. Nora ramlade på ryggen med lampan över sig. Brak! Matte får panik. Igen. Men som tur var verkade katten helt oskadd, om än något förvånad. Lampan klarade sig också, men åker förmodligen ner i källaren.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du syrran... balkongen minsann, det såg ju kul ut, men gissa var jag har varit idag! På landet! Värsta hemska långa bilfärden dit men när vi kom fram var det kul! Massa grönt mjukt gräs och roliga dofter. Jag jagade flugor och spindlar och klättrade skithögt upp i ett träd, höll knappt på att komma ner igen! Nu är jag så grymt trött! Vi hörs igen! Tja!

Anonym sa...

Snygga bilder, Nora ser ut att ha det riktigt skönt i värmen. Förlåt för det tramsiga inlägget ovan... ;)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Jag hoppas på att få min sele som jag bestält idag. Så får vi se vad Vinga tycker om den och så småningom världen där utanför.

När Vinga gör något sånt där så att hon ramlar (typ missar sängen när hon ska ner från garderoberna) brukar hon se väldigt förvånad ut, skaka lite på huvudet och sedan helt coolt och oberört börja tvätta sig. ;)

Anna-Stina sa...

Oj, har Ripley varit på landet, vad roligt! Klättra i träd och sånt, det låter som värsta utekatten! :-)

Även Nora är väldigt intresserad av småkryp. Jag tror hon kommer bli en flugjägare av stora mått i sommar.

Johanna: Vilken tur att de inte verkar vara så känsliga! Känner igen det där med att ruska lite på huvet.

Anonym sa...

Jo appropå Ripleys äventyr på landet kan jag ju tillägga att hon var i koppel hela tiden, men det känns som att hon inte bryr sig så mycket längre :)